CLIK HERE GUYS TQ

Pengikut

Cari Blog Ini

Jumaat, 3 Oktober 2014

Juri Pilihan Hati

holaaa pepsss slamt malam
tak tido agi ea... ok meh sini jenguk belog kite ni....


sapa tahu nak buat game.. maksud nas untuk buat satu aplikasi permainan game.

                    ok ada yang tahu kan
sebenarnya nak buat aplikasi permainan ni bagi yang tahu tu memang petik jari jer kan... bagi yang tak tahu ni yang pandainya hanya download jer la kan hihi 

ok sebenarnya nas pernah gak belajar buat aplikasi ni masa zamn kolej dulu. memang pening gak la kan. but now la ni lau nak buat ada dah aplikasi yang memudahkan. macam nas dulu nak kene fikir code2 tertentu or sumting yang bersangkut pautla kan..  lau tertinggal satu step memang haram jadah la jadinya hohohoho...

ok berbalik pada cerita mencipta aplikasi ni, kat sekolah ada progam untuk pelajar tahu bagaimana nak buat satu aplikasi ni. krusus ni dipilih kepada pelajar yang ingin menyertai sahaja. dan terhad mb dalam 30 orang nas pon tak berapa pasti. tenaga pengajar 4 orang. tempoh masa krusus ni dijalankan dari semalam lagi. kiranya semalam pelajar2 didedahkan la cara nak design aplikasi yang mereka buat.

ok today setelah penat yang semalam mengolah idea melimpah ruah. makanya tercipta aplikasi baru yang dicipta khas oleh para pelajar SBU. ok tahniah.





maka dengan ini saya 



mengistiharkan



















SAYA LAH JURI PILIHAN HATI TU

HIHIHI



ok bukan senang ye untuk jadi juri ni, kene betol2 faham dan tengok bakat2 mereka. diantara yang perlu diadili

  • kerjasama  kumpulan
  • cara komunikasi dan penyampaian deme la kan ( yang ni deme kenelah terangkan bagaimana aplikasi mereka dimainkan. penerangan tu perlu jelas
  • isi kandung yang diberikan
  • idea yang menarik
  • dan ada lah lagi spesifikasi yang diperlukan  lagi nas ringkas kan jelah yer.

ada diantara mereka yang beri idea tentang game recyle bin.. ok bagi nas mmg sesuaila sebabnya mb dari sini dapat diajar cara kita recyle barang dengan betol. cara permainan yang pelajar buat seperti satu bin yang bergerak mengutip sampah yang berbentuk kertas. hanya perlu gerak kan anak panah ke kiri dan ke kanan. 

banyak lagi aplikasi lain yang para pelajar buat. ok best kan buat aplikasi ni... seronok... takpa nnt dah pndai boleh create idea yang best but kenelah create benda yang berfaedah dan memberi manfaat pada semua. 

ok apa pon tahniah pada para pelajar yang terlibat dan tahniah pada pelajar yang menang. sebagai juri memang pening pale nak adili mereka ni. nak bagi markah aduhai rasenya semua berbakat.. takpelah pada yang tak berjaya mb boleh jumpe lagi di tahun hadapan kan. bakat dah ada boleh asah dari sekarang manelah tahun rezeki untuk tahun depan. "tuah ayam nampak di kaki tuah manusia tak siapa tahu"


thnks pada penganjur beri hadiah pada kita best sangat dapat hadiah ni..


suke suke suke


daaaa nite semua...









Tiada ulasan: