Google+ Followers

KeNaPa MESTI mAkAn Dia?

Salam semua
dah lama rase nyer
nas tak hapdate blog ni
tgk sane sini dah kelihatan usang
credit From Goggle TQ

wahhhhh macam ni rupenya
bentuk Blog nas
Scarry Sangat kan kn
mesti dalam tu Banyak BEla MOMOK
sile jangan takot yer
mai2 masuk



ok mesti ade
yang tertunggu2 
entry yang berepisod tukan
kalau tak silap ade dua entry yang
berepisod yang belum di hapdate
huhuhu
sabar ea
nnt nas hapdate
tak tipu kalau tipu sile
tampar nas laju k

uitttttt
kejam nyer
sile ringan sedikit hukuman tu
ok2
kalau nas terlupe nak update entry
berepisod tu 
sile2 la komen bagi komen
suh update
yerlah kadang2 lupe





hurmmmmm
tapi hari ni tak nak update
cite episod tu kali ni nas
nak story mory citer lain




"kau ni citer lame tak habis dah start cite baru"
"cube habiskan citer lain dlu
ETC

ok2
tau dah itu yang korang nak
cakapkan
bukan tak nak hapdate
buat mase ni
kesihatan kurang lah memuaskan dalam
erti kata lain

korang2 yang
dikasihi
doakanlah nas cepat sembuh k
thnks doakan nas ok

















































cube tengok
pinjam pic kat Goggle lagik
apapun tq jugak pada mak budak ni
budak tecik ni sangat comel
"pinjam yer pic ni"

"Title Kat Atas ni"
ok ni dh jadik kan cerita
minggu lepas 
nas balik kg
belah husband sebab musim durian tiba
ok sangat suke
nas suke sangat pg dusun
kalau boleh nak datang
setiap detik masa dan saat
exited nak kutip durian
mase tu dah tak fikir nyamuk ke apa ke
yang penting sangat2
dalam fikiran ni
nak dengar bunyik
BUKKKKK
huuuuuuuu
aku pun 
pinjmam lagi kat goggle
 dapatkan dia










































Hah Apa dia?











































































sebelum tu...
Kenapa mesti makan dia?

ni hahhhh lahhh
pinjam lagi kat Goggle
i love u lah




wahhhhh
terliur tak
memang dah sampai
musim ni  mmg nas suke sangat
sebab dapat pg dusun 
Kau ADe?
hahhaha






Tentang durian ni semua orang tau
buah ni macam mane 
berduri duri
wangi KOT

dan dia digelar
Raja Durian
Ok
biarpun raja  durian ni
memang mashur 
tapi IA tidak mashur dihati nas


sebab sebab aku tak berapa minat durian?

1. nas tak berapa suke makan durian

2. alahan yang amat teruk menyebabkan headache
mmg tak sanggup

3. sejak dari Azali dia bukan peberet ku

4. suke kutip Buah die jer sebab itu jer pengalaman yang paling  best

5.kalau makan pon rase cuit2 lau berkenan sangat baru makan itu pun seulas jer


`tapi kene pastikan ianya tak besar ok.... kalau tidak pembaziran akan berlaku.

5. mase umur 5 tahun  Durian penah jatuh atas kaki ~ sgt sakit~

6. Mase kecik2 makan Bubur Durian nenek cakap jgn makan biji durian( mata dia) nnt mimpi hantu... huhuhu mase kecik2 larhhhh skrng makan jer bubur dia durian dia nope.... no no no

7. sebab mase kecik2 kalau pg pasar malam memang capai buah Epal ngan Buah Lai  ~uishhhhh sombong nyer.... uhuhuhu bukan macam tu abis tu buah2 yang lain dah ade kat umah kan. buah buahan tempatan nas makan cume durian tak berapa nak digermari. ok jgn pertikaikan ok
Buahan tempatan yang paling diminati ofcz Manggis.... dulu masa kecik2 sanggup panjat pokok Manggis  then makan kat atas pokok bile orang lalu kita boleh baling dia dengan jaya nya yeaaaayyyyy.....itu namanya Makan Vs Bermain. nasib Buah Manggis kalau Buah Kelapa tadi hahahaha

perkara pelik aku VS durian

8. Tapi saya suke makan Aiskrim perisa Durian haiii pelik kan...

9. Saya makan tempoyak itu pun sejak berkahwin dgn orang pahang ni... orang pelik saya lagi pelik kenapa ni huhuhu

10. saya suke masak bubur kacang Letak durian nnt bau dia memikat hati

rasenya tu jerlah yang dapat dibagitau ade yang lain2 tu biarlah Rahsia huhuhu



ok nak dijadikan cerita 
yang berjela



ni durian kat kg NAS
banyak kan

balik kg tu
aku dah agih kat kawan yang kat KL
ok pastu siap diaorang
wat pesta gempak
pesta apa?
pesta makan Durian
Buat Pesta kat mana?
kat tempat kerja Mr Mirmo la
kawan2 Mr Mirmo & kawan2 nas dtang
nak makan durian yang
dimport  FRESHHHH dari KG
seksanya aku la
tak leh bau sangat durian ni
dah lah dari kg
perghhhhh memang membuatkan aku
sakit kepala 
tahap gaban
hurmmmmm
bayangkanlah 3 jam si durian ni duk dalam kereta
ikut aky balik KL
tapi bile tengok diaorang semua makan
memang sempoi & happy.





Ok menjelang ari Ahad pagi
haku di landa 
panas badan yang terlampau2
tak tahu nak kate hape
"tulah tak dengar kata orang tua"
makan jugak 
kan dah kene demam panas
sungguh badan aku tak tahan dengan 
Penangan Durian ni
memang sedap tapi
tulah tak tahan dah

Aku sakit lain ok lagi
Tapi jgn sampai demam & ditambah dengan Muntah
yerkkkkkk
mmg akuu tak tahan
nnt mule la jadik macam budak kecik
merengek2 hurmmm (seriusly x tahan)
pastu mimpi bukan2
exp : hantu, kene bunuh dan yang mengerikan
iskh2


Ok isnin tu dah turun sikit panas
 Tapi.....















































Hari selasa kene serang balik
dari tak nak pergi Klinik 
kene gak pergi 
sebab
kat Rumah ade seorang DR 
yang garang
itulah DR Mirmo

hantar aku gi klinik
tak suke betul bau 
hurmmm
bau UBAT
ok jumpe Dr 
DR dia memang baik sangat
aku suke
pas tu dapat MC dari DR tanpa diminta
TQ DR 


mase kat kaunter nak wat pembayaran 

OMG
banyak betul ubat

kenapa mesti makan dia?

"terima kasih Dr bagi ubat banyak2 kat saya...itu tanda nya Dr sayang kat saya kan hihi"




balik rumah lepas breakfast
DR mirmo dah sua ubat kat haku
ok aku ambik jugak

tapi nak dekat 2jam baru aku makan ubat tu
tu pun baru sebiji dari berbiji2
aku terima
seksa betul la haku ni nak telan ubat
Ubat ni dah macam musuh ketat ngan aku
tapi kalau dah sakit sangat
jadi sahabat baik pulak....


haahhhhh cer tengok 
banyak kan tak tipu punyer
kan nas dah cakap tadi 
DR sayang sangat2 kat nas ni
sebab tu dia bagi nas ubat yang banyak...

ok hari ni berehat 
dengan sepenuh hati jiwa dan raga
Mr mirmo p koje
siap warning kat haku

"jangan lupe makan ubat tu... tak makan siap?"

haku pon OK ....



Bile dia tak ade 
ubat ngan aku clash
dah tak jadi kawan baik
jadi musuh


syuhhhhh
duduk ko jauh2



aku kawan dengan korean jer ari ni
melayan citer korean 
sampai lebam citer ape ea
meh2 nas kongsi ea
citer dia best
nnt korang tgk la jugak ea

"Hello Miss!"
nas suke tgk citer dia sebab 
heroin dia muke sangat comel
Lee Da Hea
pastu dia pakai hanbox die
lantak agaknyer camtu kot cakapnyer
bantai jer
sanga fanatik dgn citer korean ni
uishhhh
mmg dah tak alih dah TV lain
tgk gune USB jer sambung kat TV





ok tgk jam dah pukul 11.00 mlm
ok kejap lagi Mr Mirmo nak balik
jadi dengan itu 
kene luak kan sikit ubat tu
lau tidak DR mirmo akan cek

1,2,3,4,5, dan seterusnya
dia akan kira
sebab sebelum kuar tadi dia kira ade 8 biji 
so balik ni aku kene kurangkan jadi
7 biji semuanya

ok dah jadi kamceng balik
antibiotik aku makan
ade satu ubat tu besar kedabak
tak rela aku nak telan
ubat tu pon tak rela ditelan oleh  aku
kami sepakat 
yerssssss

untuk sedekah kan kat
mr dusshhhhhhhhbin
tq menyelamatkan keadaan.



Dr mirmo balik tanye dah makan ubat ke
laju aku jawab dahhhhhhhhhhhh


dalam hati ade taman
aku rase ubat ubat kat meja tu pon
tepuk tangan kat aku
sambil jerit 
PENAKUTTTTT
hahhaha

kebetulan mlm tu ade bola
yang mr mirmo tunggu2
aku cepat2 masuk tidur
takot dipersoalkan tentang ubat



persoalannya
Kenapa Mesti Makan DIa?




ok daaaa
jumpe lagi dilain entry





"sesungguhnya yang baik itu datang nya dari Allah yang Buruk tu datangnya dari diri Nas sendiri"



p/s: jgn jadi macam nas ok takot makan Ubat, kalau nak cepat baik sile patuh nasihat DR dan makan Ubat