click here

Take Ticket First.. Then You May Read My Blog....

KBBA

Jom Kite Kawan

Pemberita Chomel

Happy Postcrossing 1St

Salam and hi friends . ok today i want sharing i received the first postcard... yeayyyy.... i am so happy because my postcard i recived very cute... i like... 


From

Leilley, BelarusUsername: Leilley
Country: Belarus Belarus
Sent on: 7 Mar, 2015 

i get this postcard from her so cool n cutes...

BY-1562514


"happy postcrossing Leilley and have a nice day"

Happy Postcrossing 6rd

hi.....
this my 6rd postcard i sent.


Sent to

AliKira, CanadaUsername: AliKira
Country: Canada Canada
Received on: 21 Apr, 2015



MY-255899




 
Data, imagery and maps by MapQuestOpenStreetMap and contributors, CC-BY-SA. Powered by Leaflet.
Distance: 12,922 km
Travel time: 23 days
"happy postcrossing 6rd"





KFC...

Assalamualaikum wbt..

Kebetulan hari tu bawak anak jalan-jalan naik tren. then hubby pulak nak ikut. so kami pon buat keputusan untuk  makan KFC kat TBS ... Zahin mmg dia teruja la nampak tren pastu bas siap tunjuk-tunjuk itu ini sambil jerit...

pastu terus gi KFC nak makan tgh dok tunggu En Somi beli hidangan buat kami, aku terperasan seorang auntie dok sibuk  punggah sampah makanan orang yang ditinggalkan atas meja. mula-mula aku tengok aku ingat kan dia memang duduk kat meja tu so aku biar je... aku syok la ambik video zahin.. pastu zahin panggil tuk tuk... (atuk dia tunjuk auntie tu) aku berkali-kali tengok Allah... rupenya dia lapar. habis saja laki aku duduk. aku pon suh la en somi bagi auntie tu makan .. so En somi bangun tarik auntie tu duduk berdekatan la dengan kami, 

aku tak berapa nak dengar apa yang En somi cakap tapi aku faham arahan yang diberikan oleh En somi kepada auntie tu.. maybe En somi suruh auntie tu duduk sementara dia belikan makanan. tak lama lepas tu En Somi menatang dulang KFC dan beberapa bungkusan pada Auntie tu..  aku tengok auntie tu makan sedih aku dibuatnya. terus kenyang aku dibuatnya. 

takpelah mungkin tu rezeki auntie tu, hanya tu jelah mampu kami beri, hope ade berapa orang yang buat macam kami buat.  teringat pulak mak n abah moga kami dapat menjaga ibu bapa kami sebaik mungkin. 

dalam tren aku tertanya-tanya mana anak-anak dia.  sebab jarang sangat aku tengok warga tua cina yang macam ni... 


10665781_843785915654058_933831248530360082_n


sama sama lah kita ambil iktibar moga kita tak membiarkan mak ayah kita seperti itu mengutip makanan ditempat awam. sayu hati melihat auntie tu redup matanya aku lihat banyak kesedihan yang terpamer... moga Allah melindunginya..












Happy Postcrossing 3rd

salam... hi friends today i want update my blog and also update my postcrossing.  hope you all like my post and like my postcard. this is my third postcard. and i sent to my friends at U.S.A mary kart. i hope she like my post card.  my pic post card is "orang hutan"

To:

marykat, United States of AmericaUsername: marykat
Country: United States of America U.S.A.
Received on: 14 Mar, 2015




MY-248522


"happy postcrossing and have a great day"





Happy Postcrossing 4rd

haiiii...

okey today i want sent 4rd postcard i hope they like my poscard...  


Sent To

MadameJeanette, NetherlandsUsername: MadameJeanette 
Country: Netherlands Netherlands
Received on: 12 Apr, 2015



MY-252475






Distance: 10,263 km
Travel time: 33 days
 Favorites: 1 (Who?)
"hppay postcrossing"







Happy Postcrossing 5rd

My 5rd postcard i sent. 


send to

ostsee23730, GermanyUsername: ostsee23730
Country: Germany Germany
Received on: 15 Apr, 2015

this postcard i forget to scan and upload. and i hope when they received my postcard , they can upload the pic postcards




 
Data, imagery and maps by MapQuestOpenStreetMap and contributors, CC-BY-SA. Powered by Leaflet.
Distance: 9,794 km
Travel time: 36 days