click here

Take Ticket First.. Then You May Read My Blog....

KBBA

Jom Kite Kawan

Pemberita Chomel

"Kata Meja Sebelah"

Hasil carian imej untuk duduk di meja cartoon
Assalamualaikum. kawan-kawan semua sihat ke. Monday blues datang lagi. dan satu lagi ..minggu ni merupakan minggu last persekolahan. lepas ni bercuti panjang.
tapi sebelum  cuti sekolah bermula nas dah bercuti dulu. 
Hasil carian imej untuk duduk di meja cartoon            Nas gi bercuti kemana? Nas bercuti ke Cameron. ok nnt nas cerita dilain entry yer.
            Perjalanan ke Cameron dalam keadaan tengah hujan ni amat mencabar. lagi-lagi dapat berita kejadian tanah runtuh. sepanjang perjalanan tu hanya ayat kursi yang menjadi mainan di bibir ni. moga perjalan selamat. kami lalu Simpang Pulai.
           Berhenti di hentian RNR simpang pulai. jalan-jalan kat mydin situ. sebenarnya nak bagi kereta rehat sebentar. sementara tu boleh la jamah apa yang patot. walaupun sudah ade bekalan lain yang nas masak. duduk makan di kedai makan Mee Bakso. 
Hasil carian imej untuk motor cartoon imagevsHasil carian imej untuk motor cartoon image
Sumber Goggel


         Tgh makan ni masuklah group Riders dalam 4 orang
nas tak kata apa just tgok je. mmg smart. dengan sut baju dia zahin pon aku tengok x kelip mata tengok. sebelah meja aku pulak geng-geng motor berkuasa rendah. agak ramai jugak dan boleh tahan riuhnya. mungkin group nak ke Cameron. aku makan sambil tu mata aku lirik-lirik memerhati. 

         "Bon tengok tu" 
kawan dia yang muke macam cina berpaling ke arah group motor berkuasa tinggi tadi. 

nas cuak jugak ingat depa nak gado ke apa. asben nas asik cakap jangan tengok jangan tengok. tapi dah mata dan telingga nas nakal nak tengok jugak. badjet macam nas geng diaorang. hahahha

     "Kenapa" soal budak cina tulah
     "yelah motor kecik macam kita ni di panggil 'Mat Rempit' motor besar di panggil 'Riders'"

entah tetiba aku terketawa aduhai mungkin sebab ramai yang gelak nas pon ikut gelak. sampai la mamat meja sebelah perasan nas pon gelak. cepat-cepat aku kononnya main ngan Zahin padahal mase tu zahin sibuk dok layan abah dia. 

        "betol x kak?" laki tu soal aku gerun lak aku. asben nas dah berpaling. laju je  nas angguk sebab lebih pada takot tak masal kang dia hempok nas ngan helmat takot gak. laki nas senyum jer. sambil tu dia cakap sape suh tengok padan  muke.

      "betol bang kak.. kita ni motor kecik bile lalu laju je sikit dah panggil mat rempit. padahal masa laju tu hujan nak cari bumbung tempat berteduh salah ke. habis tu kak bapak saya kat Kg pi gune motor kecik je tu jelah mampunya takan bapak saya di panggil mat rempit. beto x?

 kepala aku laju je anggguk macam kene ketuk

          "motor kecik macam kami ni eksiden orang akan cakap tulah tak ade keje lain merempit ni lah padahnya.cube motor besar yang eksiden x ada pulak orang cakap merempit"

laki nas dah cuit-cuit nas ajak pergi. aku pon tarik handbeg pas tu ikut laki aku, sambil tu sempat gak aku lemparkan senyuman ketakotan aku tu hahahhaha. 




masa dalam kereta aku sibuk la nak jugak share benda yang sama. bile aku fikir-fikir betol gak kata adik-adik tadi. sebab aku pon bawak motor kriss je gi sekolah. aku pon dikira Mat Rempit ke. comel lak Minah Rempit mcam aku (hak hak hak Sile muntah hijau)

Hasil carian imej untuk motor cartoon image
Sumber Goggel.Tq

     satu je Nas nak bagitau, x kisahlah motor tu besar ke kecil ke kuasa tinggi ke kuasa rendah ke? kuasa suria perkasa Hitam ke whateverlah kan. berhati-hatilah dan patuh pada undang-undang.  bawak motor jangan macam Pelesit.  beringat-ingatlah pada yang tersayang. Pada Riders pulak mmg la awak naik motor berkuasa tinggi awak pon kene berhati-hati jangan sebat nak laju je. mmg nas perhati kalo motor besar ni suke bawak laju-laju. apa pon semua yang motor-motor ni hati-hati yer. biar lambat asal selamat...

Hasil carian imej untuk smiley face
Sumber Goggel.Tq

"Mulakan hari anda dengan Senyuman"
peace utuk semua. salam 1 Malaysia
jumpe lagi di lain entry
Hasil carian imej untuk duduk di meja cartoon