click here

Take Ticket First.. Then You May Read My Blog....

KBBA

Jom Kite Kawan

Pemberita Chomel

Rezeki Bulan Ni ~Alhamdulillah~

Salam semua
nas harap korang semua sihat sokmo

Rezeki itu datang nya dari Allah
setelah kita penat
berusaha + doa then tawakal
then in yang kita dapat
Alhamdulillah 
Ya Allah di atas kurniaan ini
thnks pada 
kawan2 ku yang suggest biz ni
memang berat nak joint pada mulanya
but since dah mula
subahnallah
alhamdulillah
for those frend kat luar sane 
jgn takut nak berubah
kalau kita sendiri yang tak ubah mentaliti kita
dan diri kita sendiri.
kejayaan, rezeki dah terhidang depan mata
just do'it
you will be next.....?
betul jugak peluang yang Allah bagi
mungkin hadir sekali dalam hidup kita 
tanpa kita sedari
then cepat2
lag grab
rugi wooooooo

4 angka dalam bank wossshhhh
alhamdulillah
rejeki dari Allah
sape nak.......

angkat tangan 

uittttt ramainya

sapa yang betul berminat
saya boleh bimbing kamooo
samapi berjaya
leh pm me kat yahoo
an.nas84@yahoo.com

You are Next.......?


"sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan
Yang buruk itu datangnya dari diri nas sendiri

P/S; pada kawan2 
buat pilihan yang tepat untuk berubah
kalau betul 2 nak berjaya

PHD tu Perlu Dibuang.....

Salam Semua
hope semua sihat sokmo
and senyum2 sokmo

PHD?
hamboi nas ni
dah nak ambil PHD ker?

Huishhh korank.... ni PHD lain

PHD ape?

ok2 ade 2 tapi nak pilih satu jer ea

PHD
P = pizza
H= Hut
D= Delivery

Phd
P= perasaan
H= hasad
D = Dengki

Hah mane korank rase nas nak sharring
 nas nak Sharring Yng no2 tu





















































Perasaan Hasad Dengki

Semalam Nas Terbaca la satu Entry kat 
wall Actress
~Fasha Sandha~

Harap maklum yerppp nas
tak berapa minat sangat dengan die ni
tapi x ada la sampai nak mendoakan yang tak baik
kat Dia ...

Artis Idola Nas dari dulu Tetap tak berubah 
ni dia
kakak ku
hihihihi
perasan jer nas ni kan

Nas ni fanatik giler la
kat Erra Fazira ni
OK nnt lain entri nas cite story kelakar
tentang Kisah Fanatik ni
kita terjah apa yang nak kita sharing ari ni
jommsss


Barbalik Kisah Dia

Tapi nas suke Perwatakan dia dalam berlakon
seriusss
First nas kenal die dalam drama
~Natasha~
Good Job
Real Mmg Toucing
Sampai mak nas tak sabau nak
tunggu next Episod
samelah dengan nas ni




Congrts To her
Dah preggy alhamdulillah
Rezeki dari Allah.


Semalam Actres Jelita ni tulis kat wall dia
bla bla bla

`then di tambah Encik Suami~

ade yang komen: gediks la
menunjuk2lah dan sebagainya
dan ade jugalah yang mendoakan beliau
dan tak juga ada yang cakap
benda yang dibuat akan berbalik semula
(Ape Dia)~fikirlah sendiri yerppp

Nas 100% tak setuju dengan pendapat  
orang-orang yang bagi komen
sebab nas pon kadang2
update FB dan bLOg
nas cakap Mr HUBBY
incik Suami
Slah ker?
bagi nas tak salah
bukan menunjuk2 tapi ikut kesesuaian
kita lah apa yang kita nak buat
lagipun mase zaman rasulullah 
Rasulullah panggil isteri dia
~Saidatina Aisyah~
Ya Humairah @ Uwaisy

Nas bukan terlalu baik pon
tapi tak adalah sampai 
nak mendoakan orang lain
porak peranda kan
cube korang bayangkan
korang berada di tempat dia
apa yang korang rasa...
fikir fikirlah

Maybe dulu dia belum berkahwin
sekrang die dah brkahwin
~kan nas ada bagitahu pada entry lepas~
Jodoh Itu Rahsia Allah~
tengok jika benar 
si Fasha ni tiada Jodoh dengn jejai
dia tak akan berkahwin
tapi hakikat dia dah berkahwin pon
jodoh pertemuan tu Allah
dah tentukan 
siapa kita untuk membicarakan bukan2
korang tahu tak bile kita buka aib orang
automatik aib kita sendiri yang terbuka
tanpa kita sedari
~Renungkanlah yerpp~

nas sharring
ni bukan bermakna nas
minat dekat dia
just nas fikir kita sesama islam
perlulah mendoakan
kebaikan orang lain
jika kita nak orang lain mendoakan kita
Allah tu kan adil
JIka baik di beri balasnya pon baik juga
kalau jahat yang korang buruk jahat jugaklah dapatnya
samada lamabt or cepat tu je....


Korang Kalau nak bahagia
Doakanlah terbaik untuk orang lain.
kita ni sama je 
khalifah di bumi Allah
dunia ni sementara je
jadi doaklah beliau
buang lah sifat PHD tu jauh
korang tahu tak 
makin banyak korang daokan yang tak baik buat dia
makin banyak kebaikan dia dapat
dan korang yang dapat musibah

Mungkin dulu dia macam tu 
apa yang korang tengok
but bagilah dia peluang
kot2 dia dah berubah
Kesian juga kat si Fasha ni
dahlah tengah preggy
then tetiba bacalah pulak
benda yang menyakit kan hati
kalau korang berada ditempat beliau macam mana
fikir2lah yer
 hamboi banyak betoi no
nas membebel ari ni
siap baking di Fasha ni

Halamak ni bukan baking dia
just fikir 
apa yang nas rase jika berada di tempat dia
lagi2 tengah preggy


~jom layan lagu ni~
dalam cerita `natasha dulu~

Merawat luka yang terpendam
Kesannya masih berdarah
Hendak ku tangiskan tiada pedih
Yang telah terjadi padaku
Pasrah aku terima

Kau hujankan penghinaan
Aku renjis kesabaran
Aku curah pertanyaan
Adakah bahagia nanti akan menyingkir hiba
Dalam ribut ada hina
Dalam tenang ada sabar
Dalam tangis sendirian
Berkemungkinankan bahagia nanti akan menyusur tiba

Bukan ku mengundang bencana
Juga tak ku menabur dosa
Tak dapat dinafi kebetulan
Dugaan menimpa diriku
Rela aku terima


Ok tamat sudah story
nas mengenai PHD
sorry to say lah kalau
ade yang terasa
korang belajar kan rukun negara
kita ada kebebasan bersuara
dan nas sendiri bebas bersuara
beri pendapat
nas tak ciplak pon pendapat kat otak orang lain
nak copy paste idea orang
kalau korang rase nas buat ni salah
lantak korang lah
AAK (Ade Aku Kisah)
hahahhha



"sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah
Yang buruk tu datangnya dari Diri Nas Sendiri"


P/s: Buat diri dan kawan2 yang disayangi:
"Redha dengan ketentuan yang telah Allah Tetapkan 
Buang sifat Phd tu Jauh2 sebab nanti kamu yang
rugikan diri sendiri
Pizza HUt Delivery tak pe sebab dia lazat



sayonaraaaaaaaaaaaa


byeee

salam 1 Malaysia












Kalau Ade Jodoh Tak Kemana

Salam semua
hope semua sihat yerppp
kali ni nas nak share
walaupun hakikat
title diatas sudah dimilki oleh saya
tapi nas nak juga share 
sumting kat korang 



jom2

cerita pasal jodoh
mesti korang fikir
tentang perkahwinan
tak semsetinya ok
kadang 2 jodoh kita berjumpe sahabat lama
yang dah lama terpisah
 itu pun dikire jodoh kan

kadang2 korang ade terfikir tak
bercinta bercintun 
bagai nak rak
last2 kawen pulak dengan orang lain
opsssssss
ad yang terasa ker
sorry la just
sharring nas rase 
banyak terjadi

betul lah
Jodoh tu rahsia Allah
yelah koran tak tahukan 
dengan sape korang akan
disatukan
biarpun sahabat sendiri
jiran sendiri 
dan sebagainya
cinta itu buta
kalau kita sakan bercinta
tapi perhubungan tak berakhir
ke jinjang pelamin
itu bermakna dia dan kamu
tiada jodoh
myb Allah nak berikan kita
yang terbaik
percayalah setiap kejadian 
yang allah beri 
pasti ade hikmah
dan kemanisanna tersendiri
biarpun bermula dengan kepahitan



kesimpulannya
jodoh dan pertemuan itu
Allah dah tentukan
cume kita tak tahu dengan siapa
kita digandingkan nnt
bgi gegurl:  korank akan rase
tidak serasi selagi korank belum bertemu dengan
insan yang betul2 serasi dengan tulang rusuk kamu

mereka dari tulang rusuk yang bengkok untuk diluruskan oleh ... untukdicintai dan untuk dilindungi dengan sepenuh jiwa raganya…

bgi boboy: carilah tulang rusukmu yang hilang 
ia ade didepan mu
biarpun kamu tak nampak....

"manusia hawa diciptakan dari rusuk Adam
bukan dari kepalanya untuk dijunjung
bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas
tapi dari sisinya untuk dijadikan teman hidup
dekat dengan lengan untuk dilindungi
dan juga dekat dengan dihatinya
untuk dicintai & disayangi"

satu pekara korang kene ingat

"jodoh itu Rahsia Allah"
~Sulit~

sekian

"sesungguhnya yang baik itu semuanya datang dari Allah
Yang buruk itu datangnya dari diri nas sendiri"

p/s: buat diri nas & kawan2:
"Setiap yang Allah berikan pasti ada hikmah
biarpun pahit yang kita telan
namun ianya akan berakhir dengan kemanisan
Allah itu maha adil"


sayonaaraaaaaaa


salam



Hati

Salam Ceria di petang hari
Huishhhhh hari ni terpecah rekod
Aku update blog petang hari
Perghhhhhh aku macam tak percaya jer
 ~sambil gogok-gosok mata~
 ~tampar2 sikit kat pipi~
Hhahahhahha
Yerlah betol dah petang ni
Hhahhaha

Korang macam mana
Nas tau korang semua cihat cokmo kan
& yang domam  & sakit2  tu
Jgn lupa Pi makan ubat dulu yerppp
Nas doakan korang cepat2 sembuh
& cepat gumuk macam nas hihihiihihi
      Hurmmmmm hari ni
Tpoik mengenai Hati
“hati ke hati”
Ehehehehe
Sape makan cili dia rase lah pedasnya
Sape sakit hati dengan saya sile angkat kening mcm ni ^^
Iskh222222
Sape sayang saya sile senyum lebar2 macam ni

Wahhhhhh comeynya kowank ni
Ok lah cite pasal hati ni
Nas teringat kat satu story
Nak dikatekan novel nas sendiri
Yang tak berani untuk dipublishkan tp nas
Share sikit cite ni kat kowang jugak

Enjoyyyyy


     “hanna…hanna….” Panggil seseorang perempuan lantas memeluk bahunya dari belakang. Hanna terkejut habis  segalanya yang difikirkan berhamburan lari tanpa sempat dikutip
       “kat sini rupanya anak mama…. Dari tadi mama cari…”datin sufiah membelai rambut anak gadisnya… hanna memeluk erat ibunya. Airmatanya sudah lama dibiarkan mengalir deras habis basah baju datin supiah gadis itu semakin teresak
       “syhhhh….. dah…dah… tak elok macam ni anak mama ni kan kuat orangnya” pujuk datin supiah
       “hanna ingat lagi tak dulu atuk ada bacakan buku untuk hanna masa tu hanna berumur 13 tahun…  hanna dan mama sampai hafal kata-kata dalam buku tu, hanna ingat tak” soal Datin Sufiah cube membangkitkan masa lalu. Hanna menganguk lemah. Memang betul dahulu datuk nya sering membacakan buku karya dari Dr Ayidh Bin ‘Abdulah Al-Qarani yang berjudul Don’t be sad, jangan bersedih setelah kesulitan pasti ada kemudahan.
       “aku akan hidup hari ini, maka aku akan mengucapkan ‘wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai, tengelamlah seperti mataharimu, aku tak akan pernah menangisi kepemergianmu dan kamu tidak akan pernah melihatku termenung  sedetik pun untuk mengingatimu, kamu telah meninggalkan kami semua pergi dan tidak akan kembali lagi” ucap Datin Sufiah
       “wahai masa depan engkau masih dalam kegahiban, maka aku tidak akan pernah bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah kedukaan, aku pun tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada. Kerana esok hari mungkin tidak ada sesuatu. Esok hari adalah sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya dapat disebutkan” sambung Hanna kala itu air mata laju menuruni kepolak matanya.
       “hanna seperti mana kita menyayangi seseorang tu kita mesti merelakan pemergiannya dan doakan kebahgiaanya…hanna tahu kenapa atuk bagi kita buku tu.. sebab atuk nak kita kuat tempuhi segala kemungkinan dan banyak lagi dugaan yang perlu kita tempuhi, Allah Pasti bersama insan yang bersabar. anak mama kan kuat…”pujuk, datin sufiah.
       “cinta bukan bermakna kita memiliki…dan kita tak boleh kalah macam tu saja…mungkin Allah nak menduga kita..mana tahu hanna akan bertemu insan yang jauh lebih baik …Allah itu maha adil nak…”pujuk, datin suafiah air matanya turut bergenang biarpun sejarah hitam itu sudah 6 bulan brlalu namun sisa-sisa kemerahan inai dijari sipemakai masih tamapk kelihatan. namun ianya hanya hiasan menyakitkan jiwa. Hanna cepat menyeka air matanya, benar kata mamanya tak semua yang kita ingini akan menjadi Sesuatu yang betul-betul kita ingini, dan tak semestinya cinta itu kita memiliki. Biarpun cintanya sekukuh mana pun andai sudah tertulis dalam suratan azali kita bukan ditadirkan untuk dirinya, maka ia akan menjadi sesuatu yang menyakitkan namun ia bukan bererti tuhan mahu kita memusuhi, ianya lebih kepada saling menyayangi diantara satu sama lain

ok
cite kat atas ni tak tamat lagi 
ini adalah sebahagian dari episod tengah
korang rase ok tak novel nas ni
best tak
or kene campak kat longkang jerpppp
sebenarnya banyak
tapi tak cofident nak publish

"sesungguhnya yang baik itu datang nya dari Allah
Yang buruk itu tu datangnya dari diri nas sendiri"

P/s: buat nas dan kawan2
teruskan apa yang anda nak buat, jgn pedulikan apa orang lain nak kate
yang penting kita tahu apa yang kita buat dan membawa kepuasan kepada diri kita


byyeeeeee


sayonara

salam



Terima Kasih

Salam Semua
salam ceria juga
lame dah nas taj update blog ni
rase rindu pulak
yang teramat2
bukan apa2 sejak dua menjak ni 
asyik sibuk jer
assignment yang berlambak tu pun
baru dua daku siap kan
dari 4 yang diberi
harap2 daku dapat siapkan
yelah bukan mudah 
nak kejar satu benda dalam satu mase kan
yang perlu untuk semua ni
"kesungguhan"
"kegigihan"
"kesabaran"
"kecekalan"

bergelar seorang isteri 
bergelar seorang student
bergelar seorang pekerja
bergelar seorang businesswoman

memerlukan komitmen 
yang tinggi
namun syukur Alhamdulillah
saya dapat tempuhi dengan jayanya
"fighing nas"

Alhamdulillah
hihihihihihi
macam takcaya jer
tahun depan aku nak konvo
yeppppppiiiiiii

terima kasih Ya Allah kau permudahkan
urusan perjalan hidupku
alhamdulillah

ade pulak yang bertanya begini pada Nas
" nas bila kau nak ada anak"
dengan senyum nas jawab

"belum ada rezeki lagi Doakanlah Nas yerppp"

Ade pulak yang mintak petua
halamak aku ni tak banyak petua pon
dalam erti kata aku tak 
amalkan petua pon
macam orang nak cantik tu
"nas apa petua kau pakai makin berseri"
heheheheh terima kasih
tu puji ikhlas ker ?
puji nak kata aku gemukss
nak wat camner kan
suami bagi cukup makan
maka tergemuk lah daku hahahha
Terima Kasih Suamiku

"Oh nak tau petua ea
nas pakai krim olay
dari zaman sekolah lagi
dah pakai menda ni
setakat nu alhamdulillah
ok jer


bedak nas tak tentu kadang2





janji ade bedak daku nak tepek
tapi yang kebiasaanya Pureen baby ni
cz aku suke bau die 
sedap


Pencuci muka aku pakai olay jugak

Scrub seminggu sekali daku pakai


lipstik pakai yang ni jer

pas tu dress up
nas suke yang simple
jer but setiap benda yang nas buat
kene baca bismillah
da selawat ke atas nabi
tulah petua dari mak Nas
yang nas kekalkan sampai sekarang
kalau nas nak kuar nas biasakan bace
ayat Kursi tu Arwah tok nas yang suh
suh bile dari kecik dah biasa
so dah mejadi kebiasaan
sampaikan kalau nas dah keluar dari muka pintu
nas lupa baca nas akan masuk balik
kih kih kih

apa pun terima Kasih
Pada Allah
sebab menciptakan daku
sebaik2 kejadian
syukur Alhamdulillah

Terima Kasih
jugak pada Mak dan abah 
yang menjaga ku dari kecil
dengan didikan 
yang sehingga kini ku amalkan
alhamdulillah
Muahhhhh

Terima Kasih jugak 
pada suami ku
kerana menjaga daku sepanjang tenpoh 
perhubungan suci ni
sehingga aku
menjadi seperti hari ni
GEmukssss
halamak 
Abng jom diet same2
dah takot dengan mr penimbang
macam tak dapat terima kenyataan


Terima kasih jugak pada kawan2
yang mengenali diri ini
hihihihihi

ok lah setakat ni saja
dapat daku coretkan
rase2 nya
daku pon dah tak tau nak contiang apa kat sini lagi
sebenarnya banyak yang daku nak story
tapi daku bekukan dahulu
hihihi
kenapa?
saje nak wat blog tebal2 macam buku boleh 
hahahhha


"sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah
Yang buruk tu dari diri Nas sendiri"

P/S: buat kawan-kawan & juga diri sendiri

"belajarlah menjadi diri sendiri kelak kau akan mengerti betapa indah  apa yang Allah berikan. Sesungguhnya kita tak mengetahui apa kelebihan kita yang Allah beri, Tapi kita akan merasai sendiri kenikmatan itu"
Peace NO War




bubyeeee

sayonara

~Fighting Nas~