Google+ Followers

Hati

Salam Ceria di petang hari
Huishhhhh hari ni terpecah rekod
Aku update blog petang hari
Perghhhhhh aku macam tak percaya jer
 ~sambil gogok-gosok mata~
 ~tampar2 sikit kat pipi~
Hhahahhahha
Yerlah betol dah petang ni
Hhahhaha

Korang macam mana
Nas tau korang semua cihat cokmo kan
& yang domam  & sakit2  tu
Jgn lupa Pi makan ubat dulu yerppp
Nas doakan korang cepat2 sembuh
& cepat gumuk macam nas hihihiihihi
      Hurmmmmm hari ni
Tpoik mengenai Hati
“hati ke hati”
Ehehehehe
Sape makan cili dia rase lah pedasnya
Sape sakit hati dengan saya sile angkat kening mcm ni ^^
Iskh222222
Sape sayang saya sile senyum lebar2 macam ni

Wahhhhhh comeynya kowank ni
Ok lah cite pasal hati ni
Nas teringat kat satu story
Nak dikatekan novel nas sendiri
Yang tak berani untuk dipublishkan tp nas
Share sikit cite ni kat kowang jugak

Enjoyyyyy


     “hanna…hanna….” Panggil seseorang perempuan lantas memeluk bahunya dari belakang. Hanna terkejut habis  segalanya yang difikirkan berhamburan lari tanpa sempat dikutip
       “kat sini rupanya anak mama…. Dari tadi mama cari…”datin sufiah membelai rambut anak gadisnya… hanna memeluk erat ibunya. Airmatanya sudah lama dibiarkan mengalir deras habis basah baju datin supiah gadis itu semakin teresak
       “syhhhh….. dah…dah… tak elok macam ni anak mama ni kan kuat orangnya” pujuk datin supiah
       “hanna ingat lagi tak dulu atuk ada bacakan buku untuk hanna masa tu hanna berumur 13 tahun…  hanna dan mama sampai hafal kata-kata dalam buku tu, hanna ingat tak” soal Datin Sufiah cube membangkitkan masa lalu. Hanna menganguk lemah. Memang betul dahulu datuk nya sering membacakan buku karya dari Dr Ayidh Bin ‘Abdulah Al-Qarani yang berjudul Don’t be sad, jangan bersedih setelah kesulitan pasti ada kemudahan.
       “aku akan hidup hari ini, maka aku akan mengucapkan ‘wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai, tengelamlah seperti mataharimu, aku tak akan pernah menangisi kepemergianmu dan kamu tidak akan pernah melihatku termenung  sedetik pun untuk mengingatimu, kamu telah meninggalkan kami semua pergi dan tidak akan kembali lagi” ucap Datin Sufiah
       “wahai masa depan engkau masih dalam kegahiban, maka aku tidak akan pernah bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah kedukaan, aku pun tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada. Kerana esok hari mungkin tidak ada sesuatu. Esok hari adalah sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya dapat disebutkan” sambung Hanna kala itu air mata laju menuruni kepolak matanya.
       “hanna seperti mana kita menyayangi seseorang tu kita mesti merelakan pemergiannya dan doakan kebahgiaanya…hanna tahu kenapa atuk bagi kita buku tu.. sebab atuk nak kita kuat tempuhi segala kemungkinan dan banyak lagi dugaan yang perlu kita tempuhi, Allah Pasti bersama insan yang bersabar. anak mama kan kuat…”pujuk, datin sufiah.
       “cinta bukan bermakna kita memiliki…dan kita tak boleh kalah macam tu saja…mungkin Allah nak menduga kita..mana tahu hanna akan bertemu insan yang jauh lebih baik …Allah itu maha adil nak…”pujuk, datin suafiah air matanya turut bergenang biarpun sejarah hitam itu sudah 6 bulan brlalu namun sisa-sisa kemerahan inai dijari sipemakai masih tamapk kelihatan. namun ianya hanya hiasan menyakitkan jiwa. Hanna cepat menyeka air matanya, benar kata mamanya tak semua yang kita ingini akan menjadi Sesuatu yang betul-betul kita ingini, dan tak semestinya cinta itu kita memiliki. Biarpun cintanya sekukuh mana pun andai sudah tertulis dalam suratan azali kita bukan ditadirkan untuk dirinya, maka ia akan menjadi sesuatu yang menyakitkan namun ia bukan bererti tuhan mahu kita memusuhi, ianya lebih kepada saling menyayangi diantara satu sama lain

ok
cite kat atas ni tak tamat lagi 
ini adalah sebahagian dari episod tengah
korang rase ok tak novel nas ni
best tak
or kene campak kat longkang jerpppp
sebenarnya banyak
tapi tak cofident nak publish

"sesungguhnya yang baik itu datang nya dari Allah
Yang buruk itu tu datangnya dari diri nas sendiri"

P/s: buat nas dan kawan2
teruskan apa yang anda nak buat, jgn pedulikan apa orang lain nak kate
yang penting kita tahu apa yang kita buat dan membawa kepuasan kepada diri kita


byyeeeeee


sayonara

salam