click here

Take Ticket First.. Then You May Read My Blog....

KBBA

Jom Kite Kawan

Pemberita Chomel

Berubah Untuk Kebaikan?

Salam semua
hope semua sihat
dengan jayanya
eheheheheh
macam iklan nak naikan berat badan pula yerppp

Cube lihat tittle kat atas tu...
hihihihi
korang rase apa yang nas fikir
betul ker
kalau kita nak berjaya kita kene berubah?
bile fikir fikir dan fikir
yang melampau2 sampai
dibawa ke alam mimpi
nas sedar sendiri
kalau nas tak berubah macam mana 
nas nak berjayakan
tak kan nak duduk bawah tempurung jer kan.....
yer.. aku mesti berubah
tak ada sapa yang boleh merubahkan sesuatu
kalau tak kita yang berubah
bangkit untuk sesuatu kebaikan

Mesti korang tertanya2 kan apa dia
Bagi nas
buat masa sekarang biarlah
menjadi rahsia buat diri nas dahulu
seandainya nas berjaya nanti
nas akan kongsi kat korang semua

P/S buat nas untuk korang semua:
"kalau kita nak berjaya kita kene ubah presepsi diri kita dahulu, dan kita tak akan berjaya  jika kita hanya duduk untuk melihat dari apa yang orang kerjakan"
berubahlah untuk kebaikan

"sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah
dan yang buruk itu dari diri nas sendiri"

salam
 

Kepimpinan Melalui Teladan

Morning friends
hope semua sihat yer
tak mo 
nak meleret sangat ari ni

just look the the title
what i said?

hurmmmmm
majikan @ ketua
dan sebagainya

kadang2 apa yang kita buat tu
tak betul di pandangan mata diaorang
but... diaorang 
perasan tak apa yang kita buat
tak dibuat oleh dia.
dan kita mengikut prosedur kerja yang ditetapkan
bukan main suke2 je
nak tepek keje yang bukan2
lain kali
nak cakap tu cer tengok pekeliling dulu
ni tak main terjah saje
nasib dengan aku 
kalau dengan orang atasan tadi
aku tak tau lah apa nasib dia
kat sini pon ramai 
tak suke dengan kepimpinan dia
kepimpinan yang tak boleh di buat teladan.



hishhhhh sangat geram....
kalau ade kerja dia nak bagi
huiiiii bukan main lagi senyum samapai ketelinga
siap cakap bersayang2 lagi
bila tak ada kerja nak bagi
senyum pon payah
ingat aku heran sangat dengan senyum dia tu
tak rugi la weiiii
kalo macam ni lah perangai ko sebagai ketua
memang susahlah ko nanti
sebut name ko jer
semua orang dah benci
termasuklah aku ni

kalo ko dah tak harap aku 
wat kerja ni
apa kata ko wat 
kan ko terror kan
ko rase sikit macam mane dengan kerja aku ni
aku pon tak harap sangatlah
nak duk kat sini
dah ko yang transfer aku kat sini 
nak tak nak aku duklah sini.
aku taklah dianggap 
"ingkar perintah"
macam ko dapat dari pihak atasan
hahahahahahha

takpelah pengajian aku pon dah nak tamat
tak lama lagi aku sayonara
or ko yang sayonara


but ko kene ingat
allah tu maha adil
sekejap ko kat atas
but satu mase nanti ko akan ke bawah jugak
kita ni manusia biasa jer
sehebat mane pon ko
ko asal diperbuat dari tanah jugak
ingat tu.......
 mungkin dunia kita tak same
but akhirat sane pasti same kan


kalau kepimpinan kita ni baik 
maka akan di sanjung baik 
dan di ingati
kalau kepimpinan kita ni
sebaliknya
orang nak ingat pon seriau
hahahhaha


sorry kalauu ade yang terasa
tak mention kat sape2
kalau terasa tu nasiblah
hihihi



"sesungguhnya yang baik itu datang-nya dari Allah
yang buruk itu datang dari diri nas sendiri"


salam berjumpe lagi 
di lain entri 

Lempeng Gergasi

Salam Semua
Nas harp kowank cemua
sihat2 sokmo
and hepi2 sokmo jugak...

macam biasalah
idea tu memang panjang berjela
tapi ade some gambo
yang tak di upload lagi
jadinya nas simpan dulu

hari ni nas nak cerita kan dekat korang
tentang citer ni
"Lempeng Gergasi"
apamacam teruja tak dengar
hahhhhhh
korang ade ker
"lempeng gergasi
tak ada kan jadi jom kite 
terjah stories ni
layannnn Zasssssssssss

Lempeng Gergasi
 nas pun tak pasti sape yang karang
cz tiada nama penulis
just tulis siri jer
siri dari 
siri cerita dongeng ternama



Suatu masa dahulu, ada seorang ibu mempunyai tujuh orang anak. Suatu hari dia memasak lempeng gergasi enak untuk mereka. Baunya sungguh menyelerakan! Anak-anaknya yang kelapran tidak sabar lagi menunggu lempeng itu dimasak.
"oh ibu yang disayangi!" kata seorang anak.
"berilah kepadaku sedikit lempeng itu. Aku sangat lapar.
"Oh, ibu yang disayangi dan di kasihi'" Kata anak kedua dan setiap orang anak memuji ibu melebihi berbanding yang lain sehingga ketujuh-tujuhnya merayu untuk merasa sedikit lempeng.
"kamu semua mesti tunggu sebentarlagi" kata ibu
"bahagian sebelah lagi juga mesti dimasak, kemudian masaing-masing boleh makan sedikit lempeng yang enak dan manis ini."
tetapi pabila lempeng gergasi itu terdengar kata-kata itu. ia menjadi takut. Dengan sendirinya melonjak dan cuba melompat keluar dari kuali leper!
Tetapi lempeng itu terjatuh semula dengan bahagiannya yang sebelah lagi diatas. wanita itu dan anak-anaknya tidak mempercayai apa yang mereka lihat. Apabila ia garing sedikit lagi, ia sekali lagi cuba melompat keluar dari kuali leper. Kali ini ia terjatuh kelantai dan bergolek seperti roda ke luar rumah dan ke jalan raya
"Berhenti lempeng!" jerit keluarga itu.
ibu dan tujuh anaknya mengejar lempeng gergasi itu. Mereka mengejar hingga ke jalan, tetapi ia terlalu pantas. Tidak lama kemudian, ia lenyap daripada pandangan mata mereka.
Selepas lempeng itu bergolek seketika, ia bertemu seorang lelaki.
 "Selamat siang lempeng!" tegur lelaki itu
"berhentilah sebentar dan benarkan saya memakan kamu"
"hello , Encik! Selamat Tinggal" Kata lempeng itu ia tidak berhenti berbual. Kemudia Lepeng bertemu dengan ayam betina, ayam jantan, itik dan angsa. Masing-masing mahu makan lempeng itu , tetapi ia hanya bergolek melepasi mereka. Kemudian lempeng bertemu kuda.
"Selamat siang lempeng"kata kuda
"hello Sang Kuda!" kata lempeng
"tunggu dulu!" kata kuda
"marilah kita berlari bersama-sama. Tidak selamat untuk berlari keseoranggan" lempeng itu bersetuju untuk pergi bersama-sama kuda.
Selepas berlari seketika, kuda yang mempunyai muslihat itu membawa lempeng gergasi itu menuruni bukit.
Lempeng yang malang itu melambung ketika terlanggar batu. Kuda segera menangkapnya dengan gigi lalu memakannya dengan sekali telan

sekian untuk story ini


okies sekian la cerita kat atas
p/s: tak ada kene mengena dengan cerita diatas

orang yang bahagia sentiasa memikirkan semuanya positif dan percaya apa yang berlaku itu ada hikmah tersendiri yang Allah nak beri. dan setiap ujian yang diberi dianggap manis biarpun pahit untuk ditelan. dan bersyukur

Manakala orang yang tak bahagia pulak... ialah orang yang sentiasa dengki dengan kebahagiaan orang lain dan cuba untuk memburuk-burukan orang lain. sedangkan dia tak sedar yang Allah sedang memerhatinya dengan setiap dosa yang dibuat..biarpun manis baginya hanya sementara

renung-renungkanlah yerpppp    


sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah SWT
dan yang buruk itu dari nas sendiri


salam berjumpa lagi di lain entri

daaaaaaaaaaaaaa
sayonaraaaaaaaaaaaa
salam

pesanan buat diri kita... let's sharing

Salam semua jom kita
layan info ni
manelah tau berguna 
buat kita suatu ari nanti

enjoyyyyyy....



PERBUALAN BAYI DIALAM RAHIM SEBELUM KELAHIRANNYA

Adalah dikisahkan….pada ketika seorang bayi akan dilahirkan ke dunia nyata.

* Bayi itu bertanya kepada Tuhan : “Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah.”

Tuhan menjawab: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hatinya.”

* Bayi bertanya lagi: “Tetapi disini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.”

Tuhan menjawab: “Malaikat mu nanti akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia di sana”

* Bayi bertanya lagi: “Bagaimana mungkin saya dapat memahami orang-orang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara untuk berkata-kata.”

* Bayi bertanya lagi: “Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.”

* Bayi bertanya lagi:”Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya nanti?”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu lah yang akan melindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.’

* Bayi bertanya lagi: “Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak lagi dapat melihatMu lagi.”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana kamu nanti akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu.”

Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari Bumi dapat jelas kedengaran.

* Dan sang bayi bertanya perlahan : “Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah Kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang Kamu maksudkan itu?”

Tuhan menjawab: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu sebagai “IBU”. Maka ingatlah, sentiasa kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibu mu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat.”

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak mu yang sedang membesar. Sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu.

What You Give Me, You Get Back....

Salam semua
hope korang semua sihat
nas mood hari ni
bersepah2
same dengan mood sedih
campur kecewa dan sebagainya

apa yang korang fikir
tentang title kat atas
yupppp
itu yang terjadi kat diri ini.
thnks A lot to someone 
cz kerana dia semua ni terjadi
semuanya menjadi huru hara
kucar kacir
derita  sengsara
kesedihan
seirusly nas terasa
saya ni bukan sesiapa dalam hidupnya
yesssss
i know
Hope Allah kuatkan hati saya
untuk tempuh semuanya
dengan tenang dan sabar.
mungkin berat untuk kita lalui
tapi inilah rialiti kehidupan
nak tak nak kite kene kuat
chaiyok2 nas jangan cepat mengalah
"Fighting"

kawan2 semua
doakan lah yang terbaik buat nas yeppp
semoga kesedihan ni
akan berakhir dengan kebaikan

to someone yang menyebakan ini terjadi
nas ucapkan terima kasih banyak
atas apa yang terjadi
mybe sekarang ko boleh bahagia
tapi percayalah Allah sentiasa berada di pihak 
hamba yang benar
moga Allah melindungi mu
dan memberikan kamu petunjuk dan hidayah
diatas apa yang telah kamu lakukan
pada kami
moga ada sinar Alla beri pada kami
untuk mengukuhkan ikatan cinta kami.

For someone again
just remeber this word
"what you give me, You get Back"
Allah itu adil
just Wait & See...


salam

Tepanyaki @Tapak Kaki Untuk Kami?

Salam 
Yang ari tu nas  nak bagitau korang sesuatu kan
hihihihi
nas mintak ditangguhkan lagi
nnt dah Confirm baru nas launching kat semua orang
yerppp tungguuuuuuuuu

Nun Title kAt Atas....
mesti korang fikir macam2 kan
hahahha
lantak korang lah kan




ok gambar kat atas ni
hanya hiasan semata2
korang jagn terpedaya ok
nas taklah teror nak buat ni
huhuhuhuhu


menu pagi ni
Tepayaki @ Tapak Kaki
Ciptaan aku
hihihihihi
pagi2 lagi kol 5.30 pg
aku dah berperang kat dapur
1. masak nasi
2. cincang ayam
3. barang yang seangakatan dengannya.

siap semua jom ler menumis
mesti orang sekitar umah aku
dah terjage dek terbau
wangian masakan ku tu...
nas Rase husben yang lena tido pun
termimpi2
apa yang aku masak
yelah masak Tenpayaki@Tapakaki
tak ke TEROR namenya tu
hhuhuuhuuhu

Nasi Dah Masak
Ayam Dah Masak
Sayur Pon came sekali goreng dengan Cik ayam
Sekrang nak tambah satu menu lagi



taraaaaaaaaaaaaa
semua dah siap
ok2 pergi Solat
dulu prepare apa yang patut
husben dah bangun
sambil gi bilik air sempat lagi die menjeling 
Kat dapur
huhuhuhu
Aku dah agak dah die termimpi2 aku masak
hhahahhahhahha


ok Settle semua
masa untuk packing Makanan
Husben tgk aku masukkan
dalam tapaware die 
****Kami berdua ade tapaware untuk bekal Kami sendiri*****



hihihihihihihi
ok siap Sudeh
tenpayaki @ Tapak kaki
kami berdua

ok moh ler poie berkorjo sekueknyo

sampai di tempat kerja
nas jeling 2 jam
yupppp dah kol 9.30 am
ok2
boleh call
si die yang tercinta
 tanya soalan yang biasa aku tanya
Abang dah makan ker?
Sedap tak?
hahhahha 
suami aku pon macam dah tau jer
sampai aku tak sempat nak soal
die cakap 
belum makan lagi
pasti sedappppp
aku pun tersenyum lega

Mulala aku nak deco makanan lain nanti
hurmmmmmm
apa die yerpppp


sekian

"sesungghnya yang baik itu datangnya dari Allah
Yang buruk itu dari Diri Nas sendiri"

bye uolsss
apa yang nas tak tercakap tu
akan nas bagitau nanti yerpp
mesti korang ternanti2 kan apa dia
bye....


muaaahhhhh

Hari Usahawan & Ada Apa Dengan Esok.....

salam semua
salam satu Malaysia
macam biasaelah kan
dah tade benda lain nak ucap lagi
kalau open blog ni
huhuuhuhu
hope kowank semua sihat yerppp

hari ni merupakan hari Usahawan di sekolah
perghhhh memang banyak sangat la
makanan dari cikgu ke murid yang menjual
kebab 
buger
nasi beriyani
air
gula/ asam/ ++++++++ makanan ringan
coklat / masmelo hurmmm yummyyy
aiskrim
mee hun ,
laksa sabah
dan berbagai2 lagi
 busy jugaklah hari ni
macam biasa daku menolong apa yang patot
buat Kebab
wahhhhh dah tau nnt leh buat sendili YaBeDaBeDu,,,,,
(seolah melompat girang)

dah badan semakin
mulat makan pon tak henti2
makin mulat la daku
macam ni
tak pelah janji sihat kan


sebenarnya nas ade benda nak sharing
carring kat korang ni
kalau korang berminatlah 
tunggu 
yerppp nas update esok
pasti GEMPAK
bagi nas la.....
bagi korang yang exited
boleh gak nak joint....
this event.
hihihi
KELAS KAU MARIA

Alhamdulillah Allah Ciptakan Saya Begini

Salam semua
kembali lagi kita
di ruangan sharing is carring
kowank semua camner?
hope sihat
mcam nas jugak
yang bertambah2 sihat
alhamdulilah


korang mesti terfikir kan
apa kene mengena titile diatas tu?
sampai nas suh sharing kat semua
iskh2


OK2 
sabor yerpppp

seperti yang semua orang tahu kan
setiap manusia tu dikurnia kan
sifat yang berbagai
suka menunjuk, riak dan sebagainya
ok
kalau nak diungkapakan satu persatu
memang jenuh
jadi nas ambil sebahagian saja untuk pembelajaran pada hari ni
HUHUHHU
amacam ade gaya USTAZAH tak
hhihiihii
macam tak ada bakat jer kan
ni bukan bakat menyerlah
ni bakat tengelam tak timbul2 
jual kat besi buruk pon tak laku

Kesabaran
ok setiap orang ade kesabaran
tapi setiap kesabaran ada hadnya
contoh macam nas lah
ade benda yag kita boleh bawak bersaba
tapi kalau dah naik lemak
AMARAH yang naik 
sabar entah kemana
cz nas ni bukanlah sesiapa pun
marah tu kadang2 ade
tu;ah jadiknya
setiap kesabaran ade hadnya


Keikhalsan
korang rase apa yang korang luah kat FB or TWITTER
OR Blog, OR Kat kawan2
korang rase apa yang korang buat tu
ikhlas ker
ade bertentangan tak dengan pendirian diri sendiri
"jangan pulak"
dekat sane sini cakap macam keropok
kcruppp crupppp (ranggup kan)
tapi diri sendiri 
pun tak betul
Macam ketam mengajar anak berjalan
jadi dengan itu
jadi lah diri sendiri.
tak payah nak "hipokrit"
sorry kalau ade yang terasa


Merendah Diri
Ok tak salah merendah diri
tapi biar kene dengan caranya
elok dipandangan mata orang lain
jangan samapi ada setengah pihak
cakap kita ni
macam2
contoh
"bodohnya die"
hurmmmmm
jahat sungguh orang yang mengata begitu
jadi korang jage2 yerppp
kdang2 apa yang kita rase betul
tak betul dipandangan mata orang lain.
seriuslah
nas bukan cakap benda yang salah
semua yang nas cerita 
berlaku dalam rialiti kehidupan ni...
percaya lah korang 
sebab tu sebelum kita sayangi kawan kita
sayangi lah diri kita dahulu
Allah kurniakan kita shabat  pada kita
cuma kita yang tak sedar
nas pon dapat tau dari sebuah buku yang nas baca
just sharing kat korang
betul juga kata2 beliau
korang nak tahu ker 
sahabat setia yang Allah kurniakan pada KIta







TANGAN

 untuk kita bersalaman
dengan ibu bapa kita
minta ampun tatkala  

MATA 

mengalir kan
Rase SEdih Dari HATI




KAKI
 melangkah kemana yang kita nak pergi
tapi jangan lupa pada dia yang 
mencipta






MULUT
untuk kita mengucap syukur pada NYA
membilang zikrullah
sungguh indah sahabat Yang Allah cipta






HATI
 melahirkan rasa sayang
lahirkan rasa sedih
dan berbagai 
kadang2 kita bebisik dengan hati 




MATA
 mengalirkan air mata tatkala kita sedih
dan tangan memujuk dengan menyapu kan air mata
yang mengalir




HIDUNG
deria hidu yang cukup hebat


TELINGA
mendengar suara Azan yang berkumandang

dan banyak lagi yang Allah Ciptakan
korang hitung dan fikirlah 
kenapa Allh ciptakan
semua anggota kita
semuanya adalah sahabat sejati kita
kelak kita tiada nnti semuanya menjadi
saksi di Akhirat sana
jadi jaga lah kesemua sahabat yang Allah anugerahkan 


Maaflah kalau 
nas ade tersinggung kan perasaan sesiapa
nas tak berniat pon
just nak sharing sesuatu yang nas rase berharga

sesungguhnya yang baik itu datangnya dari ALLAH
yang buruk tu dari nas sendiri




Alhamdulillah ALLAH ciptakan saya begini
"Saya sayangkan semua sahabat yang Allah Berikan
iaitu Diri SAYA SENDIRI.