Google+ Followers

Kalau Ade Jodoh Tak Kemana

Salam semua
hope semua sihat yerppp
kali ni nas nak share
walaupun hakikat
title diatas sudah dimilki oleh saya
tapi nas nak juga share 
sumting kat korang 



jom2

cerita pasal jodoh
mesti korang fikir
tentang perkahwinan
tak semsetinya ok
kadang 2 jodoh kita berjumpe sahabat lama
yang dah lama terpisah
 itu pun dikire jodoh kan

kadang2 korang ade terfikir tak
bercinta bercintun 
bagai nak rak
last2 kawen pulak dengan orang lain
opsssssss
ad yang terasa ker
sorry la just
sharring nas rase 
banyak terjadi

betul lah
Jodoh tu rahsia Allah
yelah koran tak tahukan 
dengan sape korang akan
disatukan
biarpun sahabat sendiri
jiran sendiri 
dan sebagainya
cinta itu buta
kalau kita sakan bercinta
tapi perhubungan tak berakhir
ke jinjang pelamin
itu bermakna dia dan kamu
tiada jodoh
myb Allah nak berikan kita
yang terbaik
percayalah setiap kejadian 
yang allah beri 
pasti ade hikmah
dan kemanisanna tersendiri
biarpun bermula dengan kepahitan



kesimpulannya
jodoh dan pertemuan itu
Allah dah tentukan
cume kita tak tahu dengan siapa
kita digandingkan nnt
bgi gegurl:  korank akan rase
tidak serasi selagi korank belum bertemu dengan
insan yang betul2 serasi dengan tulang rusuk kamu

mereka dari tulang rusuk yang bengkok untuk diluruskan oleh ... untukdicintai dan untuk dilindungi dengan sepenuh jiwa raganya…

bgi boboy: carilah tulang rusukmu yang hilang 
ia ade didepan mu
biarpun kamu tak nampak....

"manusia hawa diciptakan dari rusuk Adam
bukan dari kepalanya untuk dijunjung
bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas
tapi dari sisinya untuk dijadikan teman hidup
dekat dengan lengan untuk dilindungi
dan juga dekat dengan dihatinya
untuk dicintai & disayangi"

satu pekara korang kene ingat

"jodoh itu Rahsia Allah"
~Sulit~

sekian

"sesungguhnya yang baik itu semuanya datang dari Allah
Yang buruk itu datangnya dari diri nas sendiri"

p/s: buat diri nas & kawan2:
"Setiap yang Allah berikan pasti ada hikmah
biarpun pahit yang kita telan
namun ianya akan berakhir dengan kemanisan
Allah itu maha adil"


sayonaaraaaaaaa


salam



Tiada ulasan: