Google+ Followers

Ramadhan Al-Mubarak Tiba

Salam Semua
hurmmmm
pejam celik pejam celik
kita dah nak berpuasa
bermula dengan
Bulan Rejab
Bulan Syaban
and then
bulan RAMADHAN yang mulia
sekejap jer kan...
macam tak caye jer
rase macam baru lagi menyambut ramdhan
hihihi

Apepun 
sebelum tiba bulan ramadhan ni
dah ramai yang sibuk beli baju raya
tempah sane tempah sini
tempah sinun
hurmmmmm
berpasang2 baju raya dibuatnya
ade yang deco sendiri baju raya
ala2 artis gitu
masing2 dah tak sabo nak raya
padahal puasa tak lagi
hurmmmm
cakap orang jer
nas pon same
over exited
yerlah tahun ni nas akan beraya berdua
tak macam tahun sesudah
raya solo2
al-maklumlah mase tu kan bujang
sekarang ni berdua
Bertiga????
hurmmmm 
belum rezeki lagi.....
kalau ade rezeki tahun depan berdua insyallah
amin
doa2 kan nas yerppp

Haaaahhhhhh
apa yang korang faham dengan
bulan ramadhan ni
selain korang kene puase
sebenarnya banyak manafaat
dalam bulan Allah ni tau
macam rejab ade kelebihan sendiri
syaban macam tu juga
dan ramadhan juga punyai kelebihan
 tentang kelebihan tu korang cari sendiri kat tenet ok
hurmmmm
1 august ni
kite semua akan berpuasa
tapi sebelum tu kene tgk pengumuman kat tv
yelah confirm ker
1st august kite puase




 ok jika mohor besar dah kate esok pose
korang jangan tak pose lak ea

dah tu nnt jangan amalkan sikap membazir
yerppplahh
bile nak waktu berbuka tu macam2 nak dibeli'
peniaga jual itu ini
kite ni pulak pergi bazar ramadhan
rambang mata memilih



hahhhhhh
elok berbuke dengan kurma ni
ikut macam nabi yerppp



Jangan lupe doa berbuke yerpp




banyakan bace al-quran muqarim
pas tu terwih jangan lupe
nas tak tau ler terawih tahun ni 
dapat full or tak
bukan ape nas kan kelas malam
hope tahun ni
lebih sempurna
amin



hihiihihihihhi
tak lupe dengan mudak tomel2 kat atas ni
selalu kan bulan ramadhan
ade cite ni
sambil menunggu waktu berbuka
Betil betol betol
hihihi


Aurat bagi kaum hawa mesti  di jaga yerppp
yerlah takanlah bulan puase
nak pakai seksi2kan
cukup lah berpada2
makeup pon x yah tebal2
simple itu menawan ape macam nas ni


aiiiiiiiii
masuk bakul angkat sendiri nampak
Persaaaaaaaaaaaaaan
betol nas  ni
hihihiihi
ok2
mase koje pulak korang jangan 
asik ingat 
tahan sikit
kejap jer
nnt buat kerja
tengok 2dah dekat nak berbuka
jangan pulak korang asik tengok jam jer
hhihiihi




haaahhhh ni 
yang cukup bahaya
kerana mulut kita yang berbisa ni
jadi nyer puasa kita jadi sia2
yelah kalau puasa bagai nak rak
tapi dok ngumpat orang tak der gunenya kan
jadi diam itu lebih elok
"biar orang  buat kita, jangan kita buat orang"
banyakan sabar k
x payah dah nak kutuk2
ea

 Banyakan berdoa
murahkan semyuman
dilarang makan  ok hihihi


ok2 same2 lah kite berdoa
agar puase kita nanti
lebih bermakna
tanpa anasir2 kotor ea



puasa jangan tak puase
jangggggggggggggggggggggggnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
pulak korang
puasa yang yok
pagi2 bukak periuk

haaaaaaaaa
nakmo nakmo
puasa betol ea
sape puasa sehari nas bagi seposen
(untuk anak buah nas yang tecik2 jer ea hihihihi)

jangan pulak baru puasa sehari korang
dah



huhhhhhhh
melampau tu
exited punye nak raye
puase dulu oiiii
baru leh raye yerpppp
babab nant baru tau
hihihhhii

ok lah nas nak ucapkan
salam ramadhan kat semua la yerp
haaaaaaaaaaaaaa
satu lagi jangan lupe bagi nas 
duit raye ea
senang jer
korang klik laaa iklan kat wall nas ni
hhihiihiihi
dah kira duit raya lahhhtu
hhahhahhahhaha
sayang tau kat korang hihihi
 

opsssss
lupe lak
nantikan malam lailatulqadar
hurmmmmm
banyakan solat dan berdoa k
kalau korang nak jumpe tu memang payahlah kan
butttt
korang leh berdoa 
banyakan buat amalan yang elok2 ok pe


ok lah nas nak ucapkan
salam ramahan kat korang


 hope kita 
same dapat keredhaan darinya

ehhhhhh
korang nas nak gak wet raya
macam mane nak bagi?
senang jer'

 Click Click haaaahhh tu wet raye nas ler
tq tau yang sudi bagi wet raye
sape yang dah bagi tu jangan lupe bagitau ea..
nnt nas bagi pulak hihihi




ok byeee pepppsss



"Puase Jangan Tak Puase Tau"


Love uolssssssssss


Tiada ulasan: