Google+ Followers

Kita Serupa

Salam 
hye kawan-kawan hope sihat sokmo ye
sejak dua menjak ni
mood untuk kembali menulis 
amat membuak
mungkin kerana idea yang kian membuak2

Sedia kita semua maklum
kita semua dianugerahkan Oleh Allah
dengan kelebihan masing-masing
begitu jua la nas
mempunyai bakat dalam penulisan
tapi sempat berjinak sekejap jer
kebanyakan kalau tulis novel pon
tak pernah nak publish
just untuk bacaan sendiri dan bacaan kawan-kawan saja
nak publish terasa macam tak layak
padahal kawan-kawan dah bagitau
suh publish
sekurangnya kita dah cuba cabar
apa yang kita buat kan..


takpelah novel tu isnyallah diusahakan
ni anatara salah satu  sajak yang nak buat sendiri

Kita Serupa

Tak perlu bermadah indah
Jika hati tak seindah yang disangka
Tak perlu bermadah mulia
Jika tingkah laku salah dimana-mana
Katamu dirimu sungguh berhemah
Namun hanya di omelan sahaja
Tak punya minda tapi di kata punyai Akal
Bukan kah ianya sama?
Namun dibidas kata nista.
Keajaiban yang maha esa
Agar di satu masa
Bisa menyelongkar segala yang kau kata
Kerna ku sedar
Kamu mahu pun aku
Datang dari pencipta satu yang esa
Hanya amalan yang berbeda
Jika dahulu mungkin di pandang Hina
Namun di satu masa  pasti
Yang Hina itu Akan menjadi Mulia..
Kerna ku Percaya takdir Allah itu indah Khabarnya
Alhamdulillah




Nas tak la hebat 
seperti tokoh-tokoh sasterwan diluar sana
apa yang nas buat ni
sepontan bila kita melihat sesuatu
dan maka inilah hasilnya,
baru-baru ini juga
nas ada lah joint contes dar Aima Chan
saja-saja
hope dipermudahkan segalanya 
amin..


"Pengkhayal Pena...Menghirup Seni Nan Indah"

Tiada ulasan: