Google+ Followers

Pizza Hut OR Pizaa Hud Hud


Salam semua hope 
kawan2 nas sihat sokmo yer
pejam celik pejam celik
tengok2 dah nak 2014 kan
hihihihi

Ok kiter nak bagitau ni
minggu lepas
nas balik kampung
nun di SELATAN
takmo celoteh manyak sangat ok
jom layan resepi Pizza Hud Hud nas
yang nas baked ikut resepi caca marba
but result dia memang SEDAP 
bagi nas la hihihi

Bahan-Bahan
Sos Prego 
( ikut la nak perisa apa.. macam nas ambil yang mushroom tu)

Bawan putih, bawang merah, serbuk Black paper, Garam Gula

Roti dia nas pakai roti pratha jer
(ikut mane yang korang suke k)

Sosej potong ikut citarasa korang

Nudget Ayam goreng dan hancurkan

Lada Bengala potong ikut citarasa

Cendawan Butang potong chumel2

Bawang Besar Kuning potong dadu

Tomato potong ikut dadu

cheese Mozarella

Cheese slide

BAHAN_BAHAN UNTUK BUAT SOS DIA

tumiskan bawang putih n bawang merah
dah wangi
sile masukan prego
masukan Nudget yang dihancurkan tadi sedikit jer ok
masukan cendawan Butang pon sikit jer
masukan sebuk balck paper
masukan garam gula secukup rasa.

Ok ROTI DIA PULAK
Mcm yang nas cakap tadi
nas gune roti pratha
jadi nas panaskan kuali  garingkan dia


siap semua

di atas
roti yang garing tadi
taburkan chesee mozarela
taburkan bawang yang diptong dadu
sapukan sos 
(agakla korang nak letak sos banyak mana)
taburkan nudget hancur
taburkan lada bengala
susun sosej
taburkan cendawan
letak chease slide potong besar2
letak balik sos 
susun semua (sosej cendawan, nudget)
tabur chease mozarela
 dan lada bengala 

(lau nak letak chease lebih ikut korang la)

ikut dah boleh baked
dengan suhu kepansan 150/c
di baked selama 40 minit..
kalau korang nak lebih garing
pandai2 la adjust time dia ok

selamat mencuba
jom layan Pizza Hud Hud nas

Pizza Hud Hud 
before baked

See My pizza Hud Hud
dalam oven

After baked





Baked Again
Pizza Hud Hud Extra Chease




Side Desserts
Spageti For my lil Bro


ok thnks read
selamat mencuba
and selamat makan puas2 
hihi



Tiada ulasan: