Google+ Followers

MAK YANG KUSAYANG

salam windu untuk semua
kisah ni
adalah kisah cedih dalam hidup nas
apabila nas dapat tau yang
mak nas di masukan
ke hospital
untuk membuat pembedahan
mmg sedih sangat
mase ni banyak juga dugaan
yang melanda cik nas
hope mak cepat sembuh
and then
adik bagitau mak
kene bedah cz kene wat pembedahan
faibroid
hurmmmmm
cik nas selalu berdoa
semoga mak yang
cik nas sayangi
akan sembuh
seperti dulu
ok
nas temankan mak
selepas mak habis wat pembedahan
masa hari pembedahan tu
adik yang jaga mak kat hospital
mase tu nas kat kl
nak balik dah malam
dan keesoakn harinya nas balik
dan terus pergi hospital
nak temankan mak
kesin kat mak
wayar2 dah gigit kat pergelangan
tangan mak
mase cik nas sampai mak
tak sedar kan diri lagi
mak tengah tido
ya allah sedihnya
hati ni
hope mak cepat sembuh
sebak hati ni
pas tu bila petang sikit baru mak terjaga.
abah pula maca susah hati
yelah apa tidaknya
orang yang dicintai
dalam kesakitan
terharu dan kagum melihat abah
di kala itu
kasih sayang dieorang membuatkan
aku terfikir sejenak
boleh kah aku dapat merasai
kasaih sayang sebegitu
dari insan yang bergelar SUAMI
aku berharap sangat kisah cinta
mak dan abah
akan jadi juga di alam rumah tangga ku nanti
ok setelah menemani mak
mak pun buke mata
mak tengok aku senyum
aku yang sebak
sebak sangatkat hati ni dah menangis
tapi pas tu mak tido balik
kemungkinan disebabkan
ubat-ubat yang tersalur di badan mak
selang beberapa jam
aku pun balik dulu
kerana baju yang aku bawa pon tak banyak
jadi aku pun
balik dahulu
untuk mandi dan buat apa yang patot
ok samapi dirumah
aku pon masak
makanan untuk mak
bila dah menjelang waktu malam
cik nas abah dan abg yunus
pergi ke hospital semula
memandangkan hospital yang
mak menginap adalah private hospital
jadi tak kisah lah nak datang kol berpa
dan nak di jadikan cerita
setelah sampai di hospital
mak dah tido
abah pon tanye
"mak dah tido"
kami adik beradik pun cakap ye
mase tu aku tenngok
muka abah berubah
uishhhh terharu betul
lepas tu abah pon turun kebawah
bile beberapa minit abah turun
mak pulak tersedar dan tanyer ttg abah
"abah dah balik ker"
kami adik beradik pun cakap
abah kat bawah
pas bebrapa minit abah pon naik
tenok mak dah sedar terus pergi tempat mak
uiiikkk
romntik
hope satu hari nnat
kisah kami jadi seperti mak dan abah
sentiasa susah dan senang bersama
ape pun cik nas
harap kebahagiaan
mereka akan memwangi sehingga
akhor hayat
yang membawa restu ke syuga
hope mak cepat-cepat sembuh
amin

Tiada ulasan: